مقایسه بهارساز با سیستم های دیگر گرمایش و سرمایش

دفتر مهندسی انرژی

جهت مشاوره و خرید با این شماره تماس بگیرید

۰۹۱۳۱۶۶۵۴۹۶

این یونیت دو منظوره احتیاجات سرمایش و گرمایش را توسط گردش هوا  (Air Heating & cooling system ) از طریق کانال تا مین می نماید .

گرمایش آن سیستم Gas Fired Duct Furance  و کاملاً بی صدا بوده و با یک مشعل اتمسفریک بدون نیاز به گردش آ کار می کند . سیستم سرمایش آن تبخیری ( Evaporative Cooling ) بوده و نسبت به کولرهای معمولی دارای مزایای فراوانی می باشد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت . این دستگاه از روی مدل مشابه Modine آمریکا ساخته شده و کاربرد بسیار وسیعی در آمریکا و استرالیا دارد . شرکت انرژی بهارساز را با توجه به مزایای فراروان آن از جمله هزینه اولیه ، تعمیر و نگهداری و راهبری کمتر – کنترل دما ، کیفیت تهویه و ایمنی مطلوب تر – و سرعت اجراء ، بدون اشغال فضای مفید ، جایگزین بسیار مناسب برای سیستم های موجود می داند .

 

در این مقایسه بهارساز با ۳ سیستم رایج در ایران که ذیلاً به آن اشاره می گردد مقایسه می گردد .

الف – سیستم های تراکمی و جذبی مانند چیلر و ابزروشن

ب- پکیج + کولر آبی تبخیری

ج – بخاری خانگی + کولرد آبی تبخیری

هزینه اولیه

هزینهئخریداری آن نسبت به سیستم چیلر بین یک هفتم تا یک دهم و نسبت به سیستم پکیج یک دوم تا یک سوم می باشد . هزینه مکان اختصاصی موتورخانه و داکت عبور لوله ها بطور غیر مستقیم چند برابر هزینه خریداری بهارساز می باشد  در صورتی که بهارساز معمولاً از مکانهای مرده منازل مانند تراس ، حیاط و پشت بام اتفاده می نماید .

هزینه نگهداری و تعمیرات

بعلت سادگی سیستم و استفاده از مشعل اتمسفریک و بعلت عدم نیاز به گردش آب و لوله کشی در سیستم گرمایش ، هزینه تعمیر و نگهداری آن نسبت به سیستم چیلر و پکیج بسیار ارزان تر می باشد .

ایمنی

بعلت مصرف نکردن اکسیژن ، عبور نکردن لوله گاز و نداشتن سطح داغ در داخل محیط و دارا بودن سیستم ایمنی داخلی مستحکم از اطمینان بیشتری نسبت به سیستم های پکیج و بخاری خانگی برخوردار است .

قابلیت تنظیم درجه حرارت

بهارساز نسبت به سیستم پیکج و خاری خانگی دارای ویژگی تنظیم دقیق و اتوماتیک درجه حرارت بوده که مزایای آن صرفه جویی در هزینه و یکنواخت بودن دمی محیط می باشد .

زمان نصب

زمان نصب بهارساز نسبت به سیستم چیلر و پکیج بسیار کوتاه تر بوده و فقط در انتهای کار مانند یک کولر به سادگی نصب می گردد و در فرآیند ساخت و ساز ایجاد توقف نمی نماید .

سرعت تغییر دما

نسبت به سیستم پکیج بسیار سریعتر به درجه حرارت مطلوب رسیده و نیاز به هوا گرفتن اتاق یا محیط در مدت زمان طولانی برای گرم شدن نمی باشد .

استقلال در مصرف

یک از مشکلات مجتمع های ساختمانی ، مصرف مشترک دستگاههای گرمایش و سرمایش است که این موضوع بالاخص در تقسیم هزینه فیمابین ، افراد را با مشکل رو برو می کند . در بهارساز بعلت مستقل شدن ، این مشکلات نسبت به چیلر وجود ندارد .

هزینه راهبری

بعلت مصرف برق کمتر نسبت به چیلر و راندمان بالاتر نسبت به سیستم پکیج هزینه راهبری بسیار پایین تری است .

فضای داخل محیط

نسبت به هر سه سیستم نیاز به فضایی در داخل محیط ندارد که این موضوع با توجه به حریم های مورد نیاز در اطراف رادیاتور یا فن کویل یا بخاری خانگی باعث صرفه جویی ریالی قابل ملاحظه ای خواهد شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

انواع سیستم های گرمایشی

انواع سیستم گرمایشی تعریف سیستم گرمایش : یک سیستم گرمایش در واقع حرارتی را که از

ترموستات و ریموت کنترل کولر سلولزی انرژی

ترموستات و ریموت کنترل در کولر انرژی این سیستم علاوه بر تنظیم دمای محیط داخل

تفاوت کولرهای پوشالی و سلولزی

تفاوت کولرهای سلولزی و کولرهای پوشالی برخلاف کولر پوشالی توزیع آب بر روی سطح پد

پد سلولزی و خاصیت مویینگی

مویینگی چیست؟ در این مقاله سعی به توضیح پد سلولزی و خاصیت مویینگی بپردازیم. به

صرفه جویی در انرژی

اصلاح الگوی مصرف یکی از مهمترین دغدغه‌های جوامع در حال رشد است. متاسفانه کشور